Mediefiltre
Kategorifiltre
565 søgeresultater fundet på
Find inspiration til interne kampagner
Vil I lave en intern kampagne om arbejdsmiljø? På denne side kan I finde inspirerende billeder fra to lokale kampagner, som henholdsvis HK Scan og Danpo tidligere har gennemført.
Værnemiddelkampagne
Værnemidler er vigtige. Alligevel glemmer kollegerne det engang i mellem. Eller de springer over, fordi det er hurtigst, eller fordi værnemidlerne ikke lige er i nærheden. Derfor må I minde dem om det. Og sjove, involverende kampagner er bedre end skrappe, løftede pegefingre.
Gode metoder
Kampagner adskiller sig fra den daglige kommunikation ved at bruge nogle mere utraditionelle kommunikationselementer, som skaber fuld fokus på et afgrænset budskab i en kortere periode. Det skal gøres rigtigt for at virke. Her på hjemmesiden kan du finde masser af gode råd og eksempler på, hvad der virker. I kan også downloade færdige materialer lige til at tage i brug.
Industri 4.0
Hvordan påvirker Industri 4.0 teknologi arbejdsmiljøet? Læs mere nedenfor.
Planlæg kampagner
En kampagne kan hjælpe jer med at trænge bedre igennem med budskaberne til jeres kolleger. Når I tilrettelægger kampagnen er der en række forhold som I skal tage stilling til og forberede. Grundig planlægning er med til at sikre, at I får succes.I menuen her til venstre kan I se, hvad I bør tænke på inden I går i gang, hvordan I kan holde kampagnen levende og spændende, og hvordan I følger op på kampagnen, når den er slut.
Materialer
Her på siden er der links til materialer, der kan bruges som inspiration eller guidelines til at fjerne – eller reducere – nogle af disse problemer.
Design - Identitet til BFA Industri
Denne designguide beskriver grundelementerne omkring I-bars visuelle identitet. Manualen er en fælles reference for såvel I-bar medarbejdere som for eksterne.
Materialer
Her kan du finde de materialer du søger.
Cases og artikler
Her på siden er der links cases og artikler, der kan bruges som inspiration eller guidelines til at fjerne – eller reducere – problemer med bevægeapparatet.
APV til den grafiske branche
Dette værktøj er en hjælp til APV-processen og målrettet virksomheder i den grafiske branche. Værktøjet består af en række vejledninger, som gør det nemmere at kortlægge arbejdsmiljøet.
Med værktøjet kan man:
Kortlægge arbejdsmiljøforhold.
Redigere og prioritere arbejdsmiljøforhold.
Udarbejde handlingsplaner.
Trin 5: Beslutningsgrundlag
I skal udarbejde et beslutningsgrundlag for hver idé. Det specificerer hvilke effekter en gennemførelse af idéen kan give, hvilke fordele Jeres virksomhed vil opnå og fastlægger budget for løsningsforslag samt tids- og handlingsplan.
Trin 1: Problemanalyse
Før I kaster jer ud i at løse et arbejdsmiljøproblem, kan I undersøge om der er andre udfordringer ved den pågældende arbejdsproces. I trin 1 skal I kortlægge udfordringer og muligheder i de arbejdsprocesser, som I vil forbedre.