Del: - -

Utraditionelle virkemidler

Gør noget andet end I plejer

Opslagstavlen og storskærmen i kantinen er selvfølgelig relevant. Men det overrasker ikke jeres kollegaer at finde jeres budskaber der. Jeg skal supplere kampagnen ved at udnytte de overraskende steder.

Tag en tur som ny

Måske kan det i første omgang være lidt svært at finde de nye utraditionelle kommunikationskanaler. Men gør sådan her: Gå en tur fra første indkørsel til P-pladsen og ind gennem personaleindgangen, videre gennem omklædningen ind i produktionen. Hold ”pause” og gå ind i kantinen. Gå tilbage i produktionen og kom rundt på virksomheden, hvor alle jeres kollegaer færdes. Led efter ”kontaktpunkter”, som er steder/flader, hvor I kan komme i kontakt med jeres kollegaer og servere budskaberne . I kan for eksempel:

  • hænge bannere op
  • lægge små påmindelser om kampagnens budskab i kantinen
  • byde velkommen og godmorgen ved indgangen
  • sætte noget i skabene hvor jeres kollegaer klæder om
  • binde noget i snørebåndene, hvis de skifter til arbejdssko
  • sætte ”forhindringer” på de lange gange
  • udnytte loftet i kantinen
  • sætte STORE bannere op på de STORE endegavle i produktionshallen
  • bruge korte videoer på storskærmen eller på jeres intranet eller intern facebookgruppe

Brug dem som supplement

Her på hjemmesiden kan I downloade kampagnemateriale klar til brug. I hver kampagne er der nogle ideer til utraditionelle virkemidler, som kan supplere de mere traditionelle kommunikationskanaler.

Gør noget billigt, der virker

Hvis I har valgt nogle få gode basiselementer, har I et godt grundlag for jeres fremtidige kampagner. Med en stærk farve som basis, f.eks. gul, vil alt hvad I laver af gult understøtter jeres budskaber. Det der ikke er gult, kan spraymales. På den måde kommer det til at passe ind i kampagnen. Mange budskaber kan bæres af plakater og postkort, som ikke koster ret meget at få trykt. Hvis I supplerer med overraskende begivenheder, så er jeres kampagne godt på vej.


Senest revideret den 6. november 2023