Utraditionelle virkemidler

Gør noget andet end I plejer

Opslagstavlen og storskærmen i kantinen er selvfølgelig relevant. Men det overrasker ikke jeres kolleger at finde jeres budskaber der. I skal supplere kampagnen ved at udnytte de overraskende steder.

Tag en tur som ny

Måske kan det i første omgang være lidt svært at finde de nye utraditionelle kommunikationskanaler. Men gør sådan her: Gå en tur fra første indkørsel til P-pladsen og ind gennem personaleindgangen, videre gennem omklædningen ind i produktionen. Hold ”pause” og gå ind i kantinen. Gå tilbage i produktionen og kom rundt på virksomheden, hvor alle jeres kolleger færdes. Led efter ”kontaktpunkter”, som er steder/flader, hvor I kan komme i kontakt med jeres kolleger og servere budskaberne. I kan for eksempel:

  • hænge bannere op
  • lægge små påmindelser om kampagnens budskab i kantinen
  • byde velkommen og godmorgen ved indgangen
  • sætte noget i skabene hvor jeres kolleger klæder om
  • binde noget i snørebåndene, hvis de skifter til arbejdssko
  • sætte ”forhindringer” op på de lange gange
  • udnytte loftet i kantinen
  • sætte STORE bannere op på de STORE endegavle i produktionshallen

Brug dem som supplement

Her på hjemmesiden kan I downloade [OBS: "downloade" skal være link] kampagnematerialer klar til brug. I hver kampagne er der nogle ideer til utraditionelle virkemidler, som kan supplere de mere traditionelle kommunikationskanaler.

Gør noget billigt, der virker

Hvis I har valgt nogle få gode basiselementer har I et godt fundament for jeres fremtidige kampagner. Med en stærk farve som basis, f.eks. gul, vil alt hvad I laver af gult understøtte jeres budskaber. Det der ikke er gult, kan I spraymale. På den måde kommer det til at passe ind i kampagnen. Mange budskaber kan bæres af plakater og postkort som ikke koster ret meget at få trykt. Hvis I supplerer med overraskende events, så er jeres kampagne godt på vej.


Senest revideret den 26. april 2021