Gør noget andet end I plejer
Opslagstavlen og storskærmen i kantinen er selvfølgelig relevant. Men det overrasker ikke jeres kolleger at finde jeres budskaber der. I skal supplere kampagnen ved at udnytte de overraskende steder.
Tag en tur som ny
Måske kan det i første omgang være lidt svært at finde de nye utraditionelle kommunikationskanaler. Men gør sådan her: Gå en tur fra første indkørsel til P-pladsen og ind gennem personaleindgangen, videre gennem omklædningen ind i produktionen. Hold ”pause” og gå ind i kantinen. Gå tilbage i produktionen og kom rundt på virksomheden, hvor alle jeres kolleger færdes. Led efter ”kontaktpunkter”, som er steder/flader, hvor I kan komme i kontakt med jeres kolleger og servere budskaberne. I kan for eksempel:
- hænge bannere op
- lægge små påmindelser om kampagnens budskab i kantinen
- byde velkommen og godmorgen ved indgangen
- sætte noget i skabene hvor jeres kolleger klæder om
- binde noget i snørebåndene, hvis de skifter til arbejdssko
- sætte ”forhindringer” op på de lange gange
- udnytte loftet i kantinen
- sætte STORE bannere op på de STORE endegavle i produktionshallen
Brug dem som supplement
Her på hjemmesiden kan I downloade [OBS: "downloade" skal være link] kampagnematerialer klar til brug. I hver kampagne er der nogle ideer til utraditionelle virkemidler, som kan supplere de mere traditionelle kommunikationskanaler.
Gør noget billigt, der virker
Hvis I har valgt nogle få gode basiselementer har I et godt fundament for jeres fremtidige kampagner. Med en stærk farve som basis, f.eks. gul, vil alt hvad I laver af gult understøtte jeres budskaber. Det der ikke er gult, kan I spraymale. På den måde kommer det til at passe ind i kampagnen. Mange budskaber kan bæres af plakater og postkort som ikke koster ret meget at få trykt. Hvis I supplerer med overraskende events, så er jeres kampagne godt på vej.