
Gode metoder
Vælg de rigtige værktøjer
Kampagner adskiller sig fra den daglige kommunikation ved at bruge nogle mere utraditionelle kommunikationselementer, som skaber fuld fokus på et afgrænset budskab i en kortere periode. Det skal gøres rigtigt for at virke. Her på hjemmesiden kan du finde masser af gode råd og eksempler på, hvad der virker. I kan også downloade færdige materialer lige til at tage i brug.
Opskriften på en god kampagne
En god kampagne bygger på nogle få enkle og gode basis-elementer som bruges igen og igen på kampagnematerialerne. Men hver eneste kampagne skal også indeholde nogle nye elementer, så I kan tiltrække dine kollegers opmærksomhed.
En god kampagne:
- er planlagt detaljeret, så målet er klart og alle ved, hvad de skal gøre.
- overrasker ved at kommunikere utraditionelt med opslag der virker.
- bærer enkle budskaber, som er lette at forstå for modtageren.
- varer kort periode (2-4 uger) hvorefter det hele fjernes igen.
- følges op med en ny kampagne senere på året.
Klik jer rundt i menuen til venstre og få både gode ideer og materialer klar til brug.