Del: - -

Formidle resultater

Hvordan går det egentlig?

I kan bruge fakta og resultater til at skabe større fokus på jeres budskab og målene for kampagnen. Efterhånden som resultaterne ”tikker ind” kan I formidle dem til kollegerne. Og gerne både før, under og efter kampagnen.

Hvad var det lige målet var?

Husk at gøre opmærksom på, hvorfor I laver kampagne lige nu. Hvad var det nu der var de helt konkrete mål for kampagnen?

Hvor langt er I nået?

Vi får ekstra energi og lyst til at  en ekstra indsats, når vi får at vide, at det hele nytter noget. ”Hold da op – er vi allerede halvvejs?” Hep på kollegerne, så de får lyst til at kæmpe sig videre over målstregen. Husk at fortælle undervejs i kampagnen, hvordan det går. Det kan være på storskærmen, på opslagstavlerne eller ved personaleindgangen, hvor I byder kollegerne byde velkommen til endnu en dag.

Efter kampagnen – nåede I målet?

Så hurtigt som muligt efter kampagnen skal I formidle de konkrete resultater til alle kollegerne. Og har der været fejls undervejs, må de frem i lyset, så alle kan se, at fejl bliver til læring. Hvis I har sat meget konkrete mål for kampagnen, så har I lettere ved at måle resultaterne. Det kan give meget gode argumenter for de næste kampagner. 


Senest revideret den 11. september 2020